Help Me Hurt Me. Between Care and Cruelty
Hamburger Kunsthalle prezentuje druhou část trilogie Honey, I Rearranged the Collection: Help Me Hurt Me. Between Care and Cruelty, která se pokouší zmapovat několik základních oblastí představujících důležité zdroje lidských zkušeností, z nichž vychází naše vztahy k lidem, věcem i prostoru. Základem projektu jsou práce několika významných umělců – instalace z roku 1992 Anthro/Socio (Rinde Spinning) od Bruce Naumana (1941) zahrnující videosekvence osamělého volajícího muže nebo rozsáhlá slide projekce The Ballad of Sexual Dependency (1992) Američanky Nan Goldin (1953), pro níž se průzkumy specifické subkultury i jejího životního stylu staly nejen realitou, ale i neodmyslitelnou součástí tvorby. Zcela jiný druh média, jež ale stejně tak odráží potřebu reflektovat mezilidské vztahy, představuje malířský cyklus S. with Child (1995) Gerharda Richtera (1932). Celý projekt je cíleně dedikovaný právě Bruce Naumanovi k jeho 75. narozeninám a zmíněné video je nepochybně považováno za mezinárodně uznávané dílo. Umělec k němu v roce 1987 poznamenal, že odráží skutečnost, jak může být lidská bytost osamělá, ale i krutá a necitelná k potřebám druhých. Údajně vzešlo z jeho frustrace nad stavem současného člověka i nad jeho neochotou porozumět ostatním a tolerovat odlišnosti druhých. Hlavním leitmotivem výstavy se tak stávají křehké lidské emoce provázené pocity očekávání, provázené frustracemi, osamělostí, závislostmi i smutkem nebo naopak soucitem, láskou a nadějí, nahlížené a zaznamenané ze subjektivního hlediska, ale podvědomě čitelné všem. Název Honey, I Rearranged the Collection pak odkazuje k souboru prací amerického umělce Allena Ruppersberga (1944) z konce 60. let, v jehož rámci sám navrhl řadu vtipných, absurdních a neotřelých nápadů, jak reorganizovat uměleckou sbírku. Výstava probíhá od 7. 4. 2017 do 7. 1. 2018.
-
- Gerhard Richter (*1932) S. mit Kind, 1995 Oil on canvas 40,9 x 36,4 cm Hamburger Kunsthalle / bpk © Gerhard Richter 2017 (11012017) Foto: Elke Walford
-
- Bruce Nauman (*1941) Anthro/Socio. Rinde Spinning, 1992 (Exhibition view) Color, sound, six video discs, NTSC, loop. © Hamburger Kunsthalle / bpk VG Bild-Kunst, Bonn 2017 Foto: Kay Riechers
Titulní obrázek: Nan Goldin (*1953),The Ballad of Sexual Dependency, 1992, Projection installation with 720 small image diodes (9 slide projectors,
1 control unit, 3 program boxes, 1 program / tape), 45:00 min. © Nan Goldin
O lu
Poslední články
- Smutné loučení – Jiří Šetlík (2. 4. 1929 – 28. 1. 2023) 29. ledna 2023
- Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem 21. prosince 2022
- John Cage was born 100 years ago 7. září 2022
- SOCHAŘI ZNÁMÍ – NEZNÁMÍ 19. května 2022
- Za Medou Mládkovou 4. května 2022
Starší články
- leden 2023
- prosinec 2022
- září 2022
- květen 2022
- únor 2022
- říjen 2021
- září 2021
- srpen 2021
- červenec 2021
- červen 2021
- květen 2021
- duben 2021
- březen 2021
- únor 2021
- leden 2021
- prosinec 2020
- listopad 2020
- říjen 2020
- září 2020
- srpen 2020
- červenec 2020
- červen 2020
- květen 2020
- duben 2020
- březen 2020
- únor 2020
- leden 2020
- prosinec 2019
- listopad 2019
- říjen 2019
- září 2019
- srpen 2019
- červenec 2019
- červen 2019
- květen 2019
- duben 2019
- březen 2019
- únor 2019
- leden 2019
- prosinec 2018
- listopad 2018
- říjen 2018
- září 2018
- srpen 2018
- červenec 2018
- červen 2018
- květen 2018
- duben 2018
- březen 2018
- únor 2018
- leden 2018
- prosinec 2017
- listopad 2017
- říjen 2017
- září 2017
- srpen 2017
- červenec 2017
- červen 2017
- květen 2017