Národní galerie hledá výstavní projekt na 58. mezinárodní bienále umění v Benátkách

Národní galerie v Praze vypsala otevřenou soutěž na výstavní projekt pro Český a Slovenský pavilon na 58. mezinárodním bienále umění v Benátkách. Nejstarší světová přehlídka umění proběhne od května do listopadu 2019.

Hlavní téma 58. ročníku inspirovala starověká čínská kletba „Nechť žiješ v zajímavých časech“, která odkazuje k dobám nepokojů a nejistoty – jako je podle kurátorů ta dnešní. Vedoucím kurátorem bude Američan žijící v Londýně Ralph Rugoff.

Bienále v Benátkách příláká ročně více jak půl milionu mezinárodních návštěvníků. První ročník se konal v roce 1895, Československo se ho účastní již od roku 1920. Český a Slovenský pavilon architekta Otakara Novotného z roku 1926 patří navíc mezi nejcennější stavby v areálu. Vítěz otevřené soutěže Národní galerie převezme příští rok pomyslnou štafetu od Jiřího Davida, který v roce 2015 v Benátkách představil instalaci Apoteóza, jenž interpretovala jeden z obrazů cyklu Slovanská Epopej Alfonse Muchy.

Zájemci mohou své návrhy odevzdat do 17. září 2018. Podrobné informace o veřejné zakázce na návrh projektu jsou k dispozici na profilu Národní galerie v Praze v rámci Národního elektronického nástroje.

Původní bienále umění střídá od roku 1980 také bienále architektury. Letos představila Národní galerie na architektonickém bienále projekt UNES-CO Kateřiny Šedé. Ten zkoumá, jak cestovní ruch ovlivňuje život ve městech a britský deník The Guardian ho zařadil mezi nejzajímavější instalace letošního ročníku.

Zdroj: www.mkcr.cz

Print Friendly, PDF & Email

Lucie Váchová

Historička umění Lucie Váchová (1975) absolvovala obor dějiny umění a kultury na ÚDU FF UK v Praze. Vedle výtvarné kritiky se věnuje také kurátorství. V letech 2011-15 pracovala v redakci časopisu Ateliér.

Líbil se Vám? Sdílejte článek s ostatními.
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

lu

Historička umění Lucie Váchová (1975) absolvovala obor dějiny umění a kultury na ÚDU FF UK v Praze. Vedle výtvarné kritiky se věnuje také kurátorství. V letech 2011-15 pracovala v redakci časopisu Ateliér.